الگوریتم کبوتر یا الگوریتم پایگون (Pigeon) گوگل که مربوط به سال 2014 می باشد، مورد استقبال زیادی قرار گرفت. این الگوریتم به بررسی و ثبت مکان جغرافیایی برای سئوی محلی یا لوکال سئو (Local SEO) می پردازد. دراین مقاله شرح کاملی از این الگوریتم و نحوه عملکرد آن ارائه می دهیم.سئو سایت الگوریتم کبوتر امروزه در حوزه سئومحلی رنگی دیگر یافته است. به طوری که با پدید آمدن لوکال سئو و استقبال بی نظیر وبمستران اهمیت و کاربرد الگوریتم کبوتر رنگی دیگر یافته است. این الگوریتم ارتباط میان مکان جغرافیایی سایت و کاربران را از روش های مختلفی همچون گوگل مپ تشخیص می دهد. همچنین فعالیت مهمی که الگوریتم کبوتر دارد، شناسایی موضوع و حوزه کار وب سایت از طریق دسته بندی ها و ارتباط آن ها می باشد. به همین طریق وب سایت های دیگر نیز مورد بررسی قرار می گیرند. اگر این الگوریتم دریافت که وب سای ها از لحاظ محتوا و دسته بندی به هم شباهت زیادی دارند، آن ها را جعلی قلمداد می کند. از طرف دیگر ارتباطی که میان وب سایت های مرتبط می بیند را پررنگ تر می کند. این کار هم به موتورهای جستجو و هم به کاربران در جستجوی بهتر کمک می کند. این الگوریتم بعد از الگوریتمی به نام پیج رنک، دومین الگوریتم ثبت شده به نام خود گوگل می باشد. طراحی سایت
کاربرد سئو سایت االگوریتم کبوتر
کاربرد سئو سایت الگوریتم کبوتر بیش از هر چیز به سئو محلی باز می گردد. اصل بنیادی این الگوریتم لوکال سرج و افزایش رضایت کاربران پس از جستجو است.