::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

!انجمن تفریحی و تخصصی ابزار قرمز

ابزار قرمز با اهداف کمک به وبلاگنویسان ایرانی به صورت رایگان در سال 92 شروع به کار کرده
می کوشد تا بهترین ها را برای کاربران خود فراهم کند.
کافیست مشکلاتتان را با تالار گفتگو ابزار قرمز در اشتراک گزارید تا در کمترین زمان مشکلتتان حل شوند!


تعداد بازدید : 66
آفلاین



ارسال‌ها : 4
عضويت : 30 /6 /1402
سرم جنین گاوی (FBS) مایعی است که از خون جنین گاو گرفته می شود. این سرم به طور طبیعی حاوی فاکتورهای رشد، هورمون ها، ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری برای رشد سلول ها است. به همین دلیل، FBS به عنوان یک مکمل رشد در کشت سلولی و سایر کاربردهای بیوتکنولوژی مورد استفاده قرار می گیرد.
کاربردهای سرم جنین گاوی
  • کشت سلولی: FBS به عنوان یک مکمل رشد در کشت سلولی برای تکثیر و تمایز سلول ها استفاده می شود.[*]تولید آنتی بادی: FBS در تولید آنتی بادی برای تکثیر سلول های هیبریدوما و تولید آنتی بادی های مونوکلونال استفاده می شود.[*]مهندسی بافت: FBS در مهندسی بافت برای رشد و تمایز سلول های بنیادی و سایر سلول ها در محیط آزمایشگاهی استفاده می شود.[*]تحقیقات بیوتکنولوژی: FBS در تحقیقات بیوتکنولوژی برای بررسی رشد و عملکرد سلول ها و همچنین برای تولید پروتئین های نوترکیب استفاده می شود.
مزایای سرم جنین گاوی
  • حاوی فاکتورهای رشد ضروری: FBS حاوی طیف وسیعی از فاکتورهای رشد ضروری برای رشد و تمایز سلول ها است.[*]قابل دسترس و مقرون به صرفه: FBS به طور گسترده در دسترس است و نسبت به سایر مکمل های رشد سلولی مقرون به صرفه تر است.[*]عملکرد اثبات شده: FBS سابقه طولانی در کشت سلولی و سایر کاربردهای بیوتکنولوژی دارد.
معایب سرم جنین گاوی
  • نوسانات بین دسته ای: کیفیت FBS می تواند از یک دسته به دسته دیگر متفاوت باشد.[*]خطر آلودگی: FBS می تواند با ویروس ها، باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها آلوده باشد.[*]ملاحظات اخلاقی: استفاده از FBS به معنای کشتار گاوهای باردار است.

حتما خوانید : جایگزین های سرم جنین گاوی
  • سرم های مصنوعی: سرم های مصنوعی فاقد فاکتورهای رشد حیوانی هستند و می توانند به عنوان جایگزینی برای FBS در کشت سلولی استفاده شوند.[*]سرم های انسانی: سرم های انسانی از خون انسان گرفته می شوند و می توانند به عنوان جایگزینی برای FBS در برخی از کاربردهای خاص استفاده شوند.[*]عصاره های گیاهی: عصاره های گیاهی حاوی برخی از فاکتورهای رشد ضروری برای رشد سلول ها هستند و می توانند به عنوان جایگزینی برای FBS در برخی از کاربردها استفاده شوند.
نتیجه گیری
سرم جنین گاوی یک منبع غنی از فاکتورهای رشد است که به طور گسترده در کشت سلولی و سایر کاربردهای بیوتکنولوژی استفاده می شود. با وجود مزایای FBS، معایبی مانند نوسانات بین دسته ای، خطر آلودگی و ملاحظات اخلاقی وجود دارد. تحقیقات برای یافتن جایگزین های مناسب FBS در حال انجام است و سرم های مصنوعی، سرم های انسانی و عصاره های گیاهی به عنوان جایگزین های بالقوه در نظر گرفته می شوند.
چهارشنبه 09 اسفند 1402 - 15:11



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.