::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

!انجمن تفریحی و تخصصی ابزار قرمز

ابزار قرمز با اهداف کمک به وبلاگنویسان ایرانی به صورت رایگان در سال 92 شروع به کار کرده
می کوشد تا بهترین ها را برای کاربران خود فراهم کند.
کافیست مشکلاتتان را با تالار گفتگو ابزار قرمز در اشتراک گزارید تا در کمترین زمان مشکلتتان حل شوند!


تعداد بازدید : 108
آفلاین



ارسال‌ها : 235
عضويت : 25 /10 /1397
آداپتور فیبر نوری چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

آداپتور فیبر نوری نوع دیگری از تجهیزات کوچکی هستند که برای متصل کردن کابل های فیبر نوری به هم مورد استفاده قرار میگیرند. که نام دیگر آنها کوپلر فیبر نوری است.ممکن است آداپتورهای فیبر نوری شکلهای متفاوتی داشته باشند، اما عملکرد همه آداپتورها یکسان است. آداپتور فیبرنوری اجازه می دهد تا کابل های فیبر نوری بصورت تکی یا در یک شبکه بزرگ به همدیگر متصل بشوند، یکی دیگر از مزیت های این آداپتورها این است توانایی ارتباطی بسیاری از دستگاه ها به صورت همزمان برقرار سازند. با توجه به اشکال و ساختارهای مختلف، آداپتورهای فیبر نوری را می توان در کلاس های مختلفی، مانند آداپتور فیبرنوری FC ، آداپتور فیبر نوری SC ، آداپتور فیبر نوری ST ، آداپتور فیبر نوری LC و غیره دسته بندی نمود. این مقاله به شکلی ویژه به معرفی این چهار نوع آداپتور فیبر نوری می پردازد.

آداپتور فیبر نوری FC چیست؟و چه کاربردی در شبکه دارد؟

آداپتور فیبرنوری FC برای تقویت ساختار بیرونی از یک غلاف فلزی استفاده می کند و می تواند توسط یک پيچ تنظيم دوطرفه بسته شود. همچنین پین سرامیکی در قسمت انتهایی آن به کار رفته است. بنابراین، آداپتور فیبرنوری FCقادر به حفظ عملکرد نوری و مکانیکی پایدار برای مدت زمان طولانی باشد. می توان آن را به انواع مربعی، بیضوی شکل و دایره ای شکل با نسخه سینگل مود و مالتی مود تقسیم کرد. آداپتور FC فیبر نوری به آسانی قابل استفاده می باشد و حساس به گرد و غبار است، و امروزه با استفاده از لبه کروی بدون تغییر ساختار خارجی، عملکرد آن افزایش یافته است.

نتیجه
آداپتورهای فیبر نوری اتصالات نوری را راحت تر می کند. آداپتورهای فیبر نوری LC ،FC، SC وST بخشی از خانواده آداپتورها می باشند و به طور گسترده ای استفاده می شود. دستگاه کوچک مانند آداپتور فیبر نوری واقعا کاربردهای مختلفی در انتقال اطلاعات دارد، به این دلیل، تا حد زیادی راندمان کار را بهبود می بخشد.

محصولات سامانه ارتباط وستا

سوئیچ شبکه poe
کیستون
چکورد فیبر نوری
پچپنل فیبر نوری
پچپنل
لیست قیمت کابل شبکه
پچکورد
کابل شبکه
آداپتور فیبر نوری
نمایندگی سیسکو
کابل فیبر نوری
سوییچ شبکه
مدیا کانورتور
رک دیواری
رک ایستاده
پیگیتل
مبدل فیبر نوری
دوشنبه 03 خرداد 1400 - 17:08



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.