::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

!انجمن تفریحی و تخصصی ابزار قرمز

ابزار قرمز با اهداف کمک به وبلاگنویسان ایرانی به صورت رایگان در سال 92 شروع به کار کرده
می کوشد تا بهترین ها را برای کاربران خود فراهم کند.
کافیست مشکلاتتان را با تالار گفتگو ابزار قرمز در اشتراک گزارید تا در کمترین زمان مشکلتتان حل شوند!


تعداد بازدید : 72
آفلاین



ارسال‌ها : 235
عضويت : 25 /10 /1397
باربیکیو چیست؟

باربیکیو یا BBQ تا حد زیادی مورد سوء استفاده عموم قرار گرفته است. به این معنا که این اصطلاح هر چیزی است که روی کوره پخته می‌شود، یعنی «روش پخت‌وپز» است. بین گریل کردن و کباب پز تفاوت آشکاری وجود دارد. اگر گوشت را گریل می‌کنید، به معنی آن است که آن را روی حرارت مستقیم آتش می‌پزید. این روش پخت‌وپز سالم است، زیرا روغن‌ها یا چربی‌ها به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرف دیگر، باربیکیو «فرآیند یا روش بلند کردن دود در زمان پخت گوشت در دماهای پایین برای مدت طولانی است.» شما تکه بزرگی از گوشت خام را می‌گیرید و آن را دودی می‌کنید. در نهایت، باربیکیو یک وسیله پخت‌وپز است که در بیرون از منزل به کار می‌رود و منبع گرمای آن را از چوب، گاز یا ذغال چوب است. اغلب به صورت پایه‌دار است و برای پختن مواد غذایی، باید آن‌ها را بر روی توری فلزی قرار داد. در اصل، تا زمانی که شما با استفاده از آتش آشپزی می‌کنید، عملاً در حال کباب کردن غذا هستید. تفاوت اصلی در این است که شما ممکن است در حال پخت‌وپز با یک منبع حرارت مستقیم یا غیر مستقیم باشید. گرمای مستقیم جایی است که منبع گرما نزدیک یا به طور مستقیم زیر غذایی است که شما در حال پخت‌وپز هستید، آشپزی غیرمستقیم جایی است که منبع گرما جدا از غذا بوده و هدف دودی کردن مواد خوراکی است. به هر حال، استفاده از BBQ طعم متفاوتی را نسبت به سایر روش‌های پخت‌وپز معمولی به وجود می‌آورد.

مزایا و معایب باربیکیو ذغالی

مزایا
غذا را نرم و آهسته می‌پزد.طعم غذا دودی و خوشمزه‌تر می‌شود.هزینه احداث آن کم است.می‌تواند قابل حمل نیز باشد.در انواع مختلف و با مصالح گوناگون (آجر و سنگ) قابل ساخت است.
معایب
دود زیادی ایجاد می‌کند.روشن کردن آن (ذغال‌ها) نیاز به زمان دارد.

باربیکیو ذغالی

مزایا و معایب باربیکیو گازی

مزایابه سرعت گرم و به سرعت نیز سرد می‌شود.امکان تنظیم کم و زیاد کردن حرارت شعله وجود دارد.نصب و راه اندازی آن سریع و آسان است.در اندازه‌ها و ابعاد مختلف موجود هستند.کمبود خاکستر و ذغال باعث تمیز و سالم بودن غذا می‌شود.معایبهزینه خرید آن نسبتاً زیاد است.طعم غذای کباب شده توسط مدل ذغالی را ندارد.

باربیکیو گازی

معرفی محصولات فروشگاه اینترنتی آذر افروز:

خرید باربیکیو
آتشدان هیزمی
آتشدان

خرید کباب پز
باربیکیو گازی کابینت دار
باربیکیو گازی پایه دار
باربیکیو گازی رومیزی

باربیکیو گازی شعله کشویی
باربیکیو ذغالی پایه دار
باربیکیو ذغالی کابینت دار

باربیکیو ذغالی رومیزی
دوشنبه 04 مرداد 1400 - 00:36



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.