::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

!انجمن تفریحی و تخصصی ابزار قرمز

ابزار قرمز با اهداف کمک به وبلاگنویسان ایرانی به صورت رایگان در سال 92 شروع به کار کرده
می کوشد تا بهترین ها را برای کاربران خود فراهم کند.
کافیست مشکلاتتان را با تالار گفتگو ابزار قرمز در اشتراک گزارید تا در کمترین زمان مشکلتتان حل شوند!


آفلاین



ارسال‌ها : 24
عضويت : 26 /4 /1397
کاشت دندان
آیا از روش های کاشت دندان مطلع هستید؟ می دانیم که دندان از دسته زیبایی های صورت محسوب می شود به طوری که اگر دندان هایمان را از دست دهیم علاوه بر شکل ظاهری نازیبا سلامت ما نیز به خطر می افتد. در نظر داشته باشید که برای کاشت دندان باید در ابتدا از دندان ها عکس برداری شده و شرایط سلامت لثه شما مورد بررسی قرار بگیرد. در این بخش به طور دقیق در خصوص روش های کاشت دندان و همینطور سایر مسایل موجود صحبت می شود. در نظر داشته باشید که کاشت دندان برای سنین مختلف دارای شرایط مختلفی است.

روش های

کاشت دندان
به طور کلی وقتی صحبت از کاشت دندان است یعنی قرار است که دندانی جایگزین فضای خالی دهان شما شود به این ترتیب باید این موضوع را مدنظر قرار دهید که به طور کلی کاشت دندان از نظر علم دندانپزشکی ایمپلنت نامیده می شود.

در این روش در ابتدا وضعیت لثه فرد مورد عکسبرداری قرار می گیرد و مشخص می شود که لثه او دارای چه مکانیزمی است، سپس پایه ای از جنس لثه در دهان شما جانمایی می شود و باید به مدت یک الی سه هفته صبر کنید تا استخوان سازی فک صورت پذیرد. سپس نوبت به قرار دادن روکش است که به طور بسیار دقیق بر روی پایه اولیه سوار می شود. در نظر داشته باشید که ایمپلنت دندان برای افرادی که دندان های خود را از دست داده اند یک روش مادام العمر محسوب می شود. در این روش شما می توانید به راحتی هر آنچه قبلا می خوردید بخورید و در نظر داشته باشید که ظاهر شما نیز بسیار زیبا خواهد بود. روش دیگری که برای کاشت دندان استفاده می شود استفاده از دندان های ژله ای است که در لاین کاشت موقت قرار دارد.

چه کسانی واجد شرایط کاشت دندان هستند؟

افرادی که دندان هایشان را بر اثر مصرف بیش از حد شیرینی و شکلات و عدم رعایت بهداشت از دست داده اند.

افرادی که به دلیل مصرف شدید سیگار مجبور به کشیدن دندانهایشان شده اند.

افرادی که به دلیل رویش نامناسب دندان ها مجبور به کشیدن دندان شده اند.

و به طور کلی هر فردی که در دهان خود فضای خالی دارد در صورتی که لثه های سالمی داشته باشد می تواند از روش کاشت دندان استفاده کند.

در نظر داشته باشید که در روش ایمپلنت به هیچ عنوان دردی احساس نخواهید کرد و لثه شما به طور کامل بی حس می شود پس از پایه گذاری اولیه باید بیشتر به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهید. زیرا هنوز پایه روکش بر روی دندان شما سوار نشده است و به نوعی فضای باز در دهان شما مستعد عفونت است.

در نظر داشته باشید که کاشت دندان برای افرادی که قصد دارند دندان های زیبا و ردیف داشته باشند با صلاحدید پزشک بلامانع است.

مراقبت های قبل و پس ازکاشت دندان

برای کاشت دندان در ابتدا از تمامی وضعیت دهانتان تصویربرداری می شود سپس محل قرار گیری دندان از طریق قالب گیری مشخص خواهد شد.، شما باید در هر شرایط بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

پس از پایه گذاری اولیه باید به صورت روتین از آب نمک استفاده کنید و همینطور که می دانید باید بتوانید محل پایه گذاری را با استفاده از مسواک های نرم نظافت کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که پس از پایه گذاری اولیه از مصرف غذاهای داغ و نوشیدنی های چسبناک دوری کنید.

بهتر است که با سمت ایمپلنت شده غذا نخورید زیرا خارج کردن ذرات غذا از این بخش دشوار است.

پس از اینکه روکش بر روی پایه قرار داده شده باید بتوانید به طور دقیق به وضعیت بهداشت دندان خود اهمیت دهید دقت کنید که به هیچ عنوان نباید از غذاهای چسبناک تا حدود دو ماه پس از ایمپلنت استفاده کنید.

هزینه کاشت دندان

شرایط کاشت دندان تا به این جای کار مورد بررسی قرار گرفت اما بارها و بارها در خصوص هزینه های ایمپلنت دندان سوال می شود در نظر داشته باشید که برای هر دندان بسته به جنس انتخابی و شرایط فک افراد قیمت گذاری صورت می گیرد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت روز ایمپلنت دندان به جداول قیمت گذاری مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که کاشت دندان برای افرادی مناسب است که فک آنها به رشد کامل رسیده است و اگر فرد در سنین کودکی بر اثر حادثه و تصادف دندان های خود را از دست داده باشد به صلاحدید پزشک می تواند کاشت دندان را به طور دقیق انجام دهد و هیچ مشکلی در این مسیر دیده نخواهد شد. نتیجه ایمپلنت دندان بسیار لذت بخش است.

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان درمانی است که به دلیل روش های مختلف دارای قیمت های متنوعی می باشد. با استفاده از این درمان می توانید دندان هایی سفید و خوش*رنگ را تجربه کنید.


بلیچینگ دندان

یکی از رازهای زیبایی لبخند، داشتن دندان های سفید و ردیف می باشد. در واقع کسانی که از دندان*های سفید برخوردارند می*توانند جزء کسانی باشند که لبخند زیبایی دارند؛ اما برخی از افراد به دلایل مختلف دندان های خوش رنگ ندارند و اغلب آنها به دلیل داشتن دندان های زرد و تیره دچار بی اعتماد به نفسی می شوند؛ اما برای این افراد خبر خوشی داریم چراکه درمان*های اخیر می*تواند در بهبود رنگ دندان های آنها تأثیرگذار باشند.

یکی از درمان*های مؤثر بلیچینگ دندان می باشد. در واقع با استفاده از این درمان افراد می*توانند در رنگ دندان های خود تغییر ایجاد کرده و آنها را سفید و مرواریدی رنگ نمایند. تنها کافی است برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این درمان یک نوبت ویزیت برای معاینه را درخواست کنند. نکته مهم در رابطه با بلیچینگ دندان انتخاب نوع آن است. در واقع این درمان به دو صورت انجام می شود که می توان به بلیچینگ در منزل و بلیچینگ در مطب دندانپزشکی اشاره کرد. در ادامه در رابطه با مزیت های این درمان و ارائه توضیحاتی در رابطه با انواع آن خواهیم پرداخت.

انواع
بلیچینگ دندان

همان طور که در بخش قبلی اشاره شد یکی از درمان*های مؤثر برای سفید کردن دندان ها و خوش*رنگ شدن آنها بلیچینگ می*باشد؛ اما یادآور شدیم که بلیچینگ دندان به دو صورت امکان پذیر می باشد و افراد می*توانند بر حسب نیاز خود یکی از آن*ها را انتخاب کنند . یکی از مهم*ترین روش*های این نوع درمان بلیچینگ در مطب می باشد. افرادی که تمایل دارند زیر نظر متخصص درمان را به انجام برسانند می*توانند این مورد را انتخاب کنند.

اما اگر به هر دلیلی توانایی رفتن به مطب را ندارند می*توانند بلیچینگ را در منزل به انجام برسانند. برای انجام آن می*بایست به سفارش*های دندان پزشک و مشاوره او توجه کنند و طبق اصول پیش بروند تا بتوانند نتایج مناسبی در تغییر رنگ دندان هایشان مشاهده کنند. در ادامه در رابطه با هر کدام از این روش ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

بلیچینگ دندان در منزل و مطب

همان طور که در مبحث قبلی اشاره شد بلیچینگ دندان را می توان در منزل و مطب به انجام رساند .در رابطه با بلیچینگ در منزل می*توان این نکات را در نظر گرفت که ابتدا فرد توسط دندانپزشک مورد معاینات کافی قرار می*گیرد و سپس از فکین بالا و پایین او قالب گیری شده و برای وی یک جفت تری شفاف تهیه می شود پس از این مراحل می بایست به شخصی که متقاضی است مواد لازم ارائه شود که از طریق آن بتواند دندان های خود را سفید کند.

با توجه به این مواد افراد می*توانند طبق توصیه*های دندانپزشک در چند روز آینده دندان*های خود را سفید و زیبا کنند؛ اما یکی دیگر از روش*های بلیچینگ در مطب صورت می گیرد چرا که باید زیر نظر متخصص این مواد بر روی دندان ها قرار داده شود. این نکته را یادآور شویم که غلظت آنها به مراتب بیشتر است؛ اما کسانی که تمایل دارند در مطب این کار را انجام دهند باید چندین بار به مطلب مراجعه کنند تا نتایج بهتری را مشاهده نمایند.

میزان تأثیر بلیچینگ دندان

بلیچینگ روشی است که می تواند دندان های شما را سفید و خوش رنگ کند اما این نکته را یادآور شویم که این درمان در هر فرد متفاوت می باشد و نمی*توان یک نتیجه یکسان را در تمامی افراد متقاضی مشاهده کرد؛ اما چگونه می*توان متوجه شد که میزان تغییر رنگ در دندان ها از طریق بلیچینگ دندان در افراد چگونه است. یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنیم جنس دندان های فرد متقاضی است.

در واقع هرچه جنس دندان ها بهتر باشد بلیچینگ دندان نیز نتیجه ایده آل تری خواهد داشت و می*تواند باعث این شود که تغییر رنگ دندان*ها بیشتر شود. البته یادآور شویم که به مرور زمان سفیدی دندان ها کاهش می یابد و دلیل آن نیز استفاده از غذاهای نامناسب است که دارای رنگ*دانه می باشند. نوشیدن چای قهوه بیش از اندازه نیز باعث کاهش سفیدی دندان ها می شود؛ اما جای نگرانی نیست چرا که بعد از مدتی می توانید برای انجام این درمان دوباره به مطب مراجعه کنید.

نکات مهم در رابطه با بلیچینگ دندان

اگر جزو افرادی هستید که قصد دارید درمان بلیچینگ را برای سفید کردن دندان های خود انتخاب کنید توصیه می*کنیم به چند نکته مهم توجه کنید. قبل از درمان می بایست وضعیت دندان های خود بررسی کنید. برای این امر می توانید به یک دندانپزشک ماهر مراجعه کرده و دندان های آسیب دیده خود را ترمیم کنید. همچنین توصیه می*شود که یک جلسه برای جرم گیری دندان ها نیز در نظر بگیرید.

یادآور می*شویم که در برخی از موارد سفید شدن دندان ها از طریق این درمان امکان*پذیر نیست و این در مواردی است که افراد دندان*های خود را پر کردند و یا با بیماری لثه در رنگ دندان هایشان مشکل ایجاد شده است. از دیگر نکات این است که افراد می بایست بهداشت دهان و دندان خود را در طول درمان رعایت کنند و همچنین از خوردن مواد غذایی نامناسب و دارای رنگ*دانه های تیره خودداری نمایند.

لمینت دندان
لمینت دندان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود، اگر از فرم دندان خود و یا از رنگ بد دندانتان ناراضی هستید. لمینت دندان برای از بین بردن نواقص دندان استفاده می شود و بهترین گزینه برای زیبایی و اصلاح طرح لبخند است. امروز قصد داریم لمینت و انواع آن را توضیح دهیم و سپس ویژگی های هر نوع را مورد بررسی قرار دهیم. در نظر داشته باشید که لمینت گاه می تواند بجای فرآیند ارتودنسی مورد استفاده قرار بگیرد. با ما همراه باشید.


لمینت دندان
چیست؟

به طور کلی لمینت دندان به لایه ای همرنگ با دندان گفته می شود که هدف از استفاده آن اصلاح رنگ دندان یا فرم نامناسب دندان است. لمینت امروزه از روتین ترین درمان های ترمیم زیبایی محسوب می شود. لمینت به طور کلی دو نوع است ،در نوع اول که مشهور به لمینت سرامیکی است جنس استفاده شده سرامیک و یا به نوعی جنس چینی است این مدل از لمینت ظاهری زیبا دارد و میزان ثبات رنگ آن بیشتر است لمینت های سرامیکی به نسبت مدل های کامپوزیتی مقوام تر هستند به این نوع لمنیت دندان روش غیر مستقیم می گویند.

نوع دوم لمینت مشهور به لمینت کامپوزیتی است و روش مستقیم نامیده می شود، این نوع لمینت در مقابل لمینت سرامیکی نیاز به تراش کمتری دارد و گاه دیده شده است که تراشی نیاز نخواهد بود. میزان براقیت این نوع لمینت بیشتر از نوع سرامیکی است و البته دارای تنوع رنگ زیادی است.

چه کسانی می توانند از لمینت دندان استفاده کنند؟

یکی از موارد کاربرد لمینت دندان برای افرادی است که به دلیل مصرف دخانیات و یا مصرف نوشیدنی های رنگ دار دارای دندان های بد رنگی هستند. گاه عصب کشی ناقص نیز سبب تغییر رنگ دندان شما می شود.

یک عده دارای دندان های نامرتبی هستند، درمان اصلی نامرتبی با استفاده از ارتودنسی است اما گاه وجود یک سری نقص های جزیی و همینطور فضای موجود بین دندان ها می تواند توسط لمینت برطرف شود.

افرادی که دچار شکستگی لبه دندان شوند و یا یک سری ترک خوردگی های ریز بر روی دندان خود دارند باید از لمینت دندان استفاده کنند.

گاه دیده می شود که فرد تنها به دنبال اصلاح طرح لبخند است به این ترتیب می تواند با استفاده لمینت لبخند زیباتری داشته باشد.

لمینت دندان برای چه افرادی نامناسب است؟

افرادی که دارای دندان های بسیار حساس و پوسیده هستند استفاده از لمینت دندان منجر به عفونت لثه می شود.

افرادی که مینای دندانشان به شدت ساییده شده است و به نوعی بافت مینای دندانشان کافی نیست نباید از لمینت استفاده کنند.

یک سری عادات بد در افراد نیز سبب می شود که عمر لمینت کاهش یابدو مثلا اگر فردی عادت به دندان قروچه دارد نمی تواند از لمینت دندان استفاده کند مگر اینکه به دستور دندانپزشک از گاردهای محافظ برای او استفاده شود.

هزینه لمینت دندان

به طور کلی هزینه هایی که در این مسیر دیده می شود متغیر بوده و بستگی به شرایط دهان و دندان فرد دارد، اما در یک بررسی کلی هزینه ای که برای لمینت دندان از نوع سرامیکی انجام می شود بیشتر از نوع کامپوزیت است اما دوام و زیبایی آن بیشتر بوده و بسیار طبیعی به نظر می رسد.

مراقبت های پس از لمینت دندان

یکی از مسایل بسیار مهم که در طول عمر لمینت تاثیر دارد ، رعایت بهداشت دهانی است. گاه استفاده بیش از حد شوینده های حاوی فلوراید در این زمینه می تواند بسیار مشکل ساز باشد .

افراد پس از لمینت دندان باید عادات بد غذایی خود از قبیل نوشیدن نوشیدنی های رنگی، جویدن غذاهایی با بافت سخت و ... را کنار بگذارند.

در صورتی که از لمینت با نوع کامپوزیت استفاده شود در صورتی که دندان لب پر و یا دچار شکستگی شود قابل ترمیم است.

سوالی که بارها از سوی بیمار پرسیده می شود پوسیده شدن دندان های لمینت شده است. اگر دندانپزشکی که این کار را برای شما انجام می دهد از دقت کافی برخوردار باشد. هرگز لمینت دندان دچار پوسیدگی نخواهد شد.

مزایا و معایب لمینت دندان سرامیکی

یکی از مزایای لمینت دندان زیبایی طبیعی آن است.

میزان شکست این نوع از لمینت بسیار کم است. این نوع لمینت نسبت به رنگ پذیر بودن بسیار مقاوم تر است و سطح شیشه ای سرامیک بسیار کم دچار رنگ پذیری می شود. بافت های لثه در این روش بسیار کمتر ملتهب می شود. در این روش نیاز به تراش بسیار محافظه کارانه تر در مقایسه با روکش کامپوزیت دارید.

مقاوت این نوع لمینت به نسبت مدل کامپوزیت بسیار قوی تر است. در نظر داشته باشید که در روش لمینت نیاز به بی حسی ندارد و در نهایت در دو جلسه تمام می شود.

به هرحال هر خدمتی یک سری معایب را نیز به همراه دارد. در صورتی که شکستگی ایجاد شود باید کل لمینت عوض شود. عمر متوسط لمینت دندان 10 سال است و عموما باید پس از 10 سال عوض شود.

پس از چسباندن لمینت دندان بر روی دندان نمی توانید تغییر فرم و یا رنگ داشته باشند. و شاید یکی دیگر از معایب آن هزینه بالایی باشد که برای بیمار در نظر گرفته می شود.
پنجشنبه 28 تیر 1397 - 09:10



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.